Saturday, March 9, 2013

Bersyukur dengan apa yang ada

Salam, hari ni nak emo la sket hahaaa.
Bila aku tengok gambar-gambar kat bawah ni, terkadang menitis jugak air mata. WHY? sebab diorang tak dapat apa yang diorang nak. contoh makanan. Aku plak hari2 minum shake, alhamdulillah Allah bagi rezeki kat aku so that aku dapat minum shake tu. Aku rasa sangat2 bersyukur dengan apa yang aku ada. Aku rasa macam nak je tolong semua orang yang serba kekurangan, aku bukan orang kaya tapi aku rasa macam nak sangat2 tolong diorang. Alhamdulillah sebab Allah still jadikan aku ni manusia yang berperikemanusiaan, aku tau aku tak sebaik kawan2 yang lain, at least aku ada sifat belas kasihan. 

Bila pergi pasar malam, aku tengok makcik2 dan pakcik2, orang2 buta dok mintak sedekah. Time tu jugak aku rasa airmata aku nak menitis sebab aku kesiankan diorang. Melalui observation jugak aku blaja nak jadi manusia yang sangat2 bersyukur. Nikmat yang Allah bagi ni sangat besar. Kadang2 aku rasa patut ke aku terima apa yang Allah bagi? sebab aku rasa aku banyak buat salah dengan Allah. tapi Allah Maha Pengampun, atu tau tu tapi aku kadang2 still buat salah. Semoga bila aku dah berduit nanti aku akan teruskan niat aku nak bantu orang yangtidak berkemampuan. Aku nak jadi macam mak aku, even beliau kekurangan duit pon tapi beliau still bantu orang2 yang memerlukan.


sedih tengok gambar pakcik ni. Aku tak kisah dah tak pakai henpon mahal2, yang ada ni
pon dah bernasib baik sebab still bole msg and call. Semoga Allah bagi rezki kat pakcik ni


Bila tengok gambar ni aku rasa macam nak bagi je stokin aku. Mesti beliau kesejukan kan?
Aku akan appreciate apa yang aku ada sekarang.

Thank You Allah sebab even aku ni seorang manusia yang kasar tapi jiwa dan hati aku tetap lembut, ada perasaan belas kasihan. Semua ni bagi pengajaran kat aku.

*Air mata ku tahan, tak macho rr nangis hak3..ok sambung buat slide presentatiom,wish me luck for proposal defense and also test*

1 comment:

  1. sedih gok tgk gmbr2 ni...huuu
    hargai apa yg kita ada mi deh

    ReplyDelete