Thursday, August 29, 2013

Thank God my sisters are so nice!

*Baru lepas rendam baju dalam baldi, tunggu nak basuh je*
Sebelum sabun tu keluarkan kotoran daripada baju-baju, aku nak bermonolog kat belog kejak. Alhamdulillah hari ni satu paper dah setel. 2 more papers and I'm finish with all the assignments, projects, classes, tutors and all that messy stuffs!! Lepas tu kena la cari kerja pulak. Mak aku ni walaupon beliau sangat sporting tapi kalau bab2 kerja ke, kawin ke *opss* beliau sangat serius! Aku macam takut jugak la kalau lambat dapat kerja, aku rasa macam ''bile tah aku boleh balas jasa mak bapak aku''.
Tapi semua tu rezeki daripada Tuhan kena la terima dengan redha.

Tadi dok baca2 EIS sbb petang exam, lepas tu tiba2 adik aku yang no 3 msg, dia cakap 'kak kalo ko xde duit bagitau aku, nanti aku bank in kan'. sob3 terharu tau. Adik2 aku dah kerja, aku pulak dah la sem ni tak de scholar, so adik2 aku la support, bagi duit, tanya duit cukup ke tak. Aku macam segan la nak mintak ngan mak bapak aku selalu sebab aku dah besar kan. So aku rasa aku tak patut buat macam tu. Aku anak sulung, kadang2 rasa macam tak berguna jugak sebab aku tak de duit, lepas tu mintak duit ngan adik2 pulak tu.


muka semua sama je, yela keturunan sama kan

Thank you my sisters. Kejak lagi aku dah kerja korang mintak la ape korang nak. Alhamdulillah adik2 aku ni memang tak berkira langsung dengan kakak diorang. Aku sebagai anak sulung sudah jalankan tanggujawab aku which is ajar diorang macam mana nak hormat orang, saling tolong-menolong kalo ada masalah, tak berkira ngan adik-beradik *bukan nak puji diri sendiri*. 

Muka nampak macam baik je kan kt gambar tu, macam sopan-santun la tapi kalo kat rumah mashaAllah Tuhan saja yang tahu betapa bisingnya kami. Aku rasa satu kampung boleh dengaq kot suara kami yang sangat2 kuat tu haha. Kalo rumah tu boleh pecah dgn suara kami, aku rasa memang lamaaaaaa dah pecah. Kena buat rumah ngan besi la kot. Eh mak aku pon suara kuat jugak, kitorang mewarisi dari mak kitorang kot hahaha. Thanks mom! Eh boleh pulak macam tu kan. 

Aku rasa kotoran dari pakaian sudah tanggal. Aku nak basuh baju la pulak, lepas tu study for the next paypers!! daaaa~~~

No comments:

Post a Comment