Thursday, August 22, 2013

Semoga masa cepat berlalu

Dok pahang starang PLC, mende la PLC ni, doh la male ni test!! Berserah je la tapi kena la usaha dulu kan3. Btw salam peeps. Before sambung study, nak meluah la sikit-sikit kat blog nih. 

Aku harap masa akan berlalu dengan sangat-sangat pantas sebab aku dah tak sabar nak tinggalkan UTP. Bukan aku tak sayang UTP tapi aku nak tinggalkan kenangan-kenangan buruk yang aku dah cipta dan akan bawa bersama kenangan-kenangan manis bersamaku. Aduss ayat macam A. Samad Said! Tapi memang betul pun kan, sapela nak ingat benda-benda buruk yang kita dah buat. 

Kalau boleh aku nak pergi jauh, jauh supaya orang tak dapat cari aku. Tapi aku ada family yang wajib aku jaga, jalankan tanggungjawab sebagai anak sulung. Tapi at the same time aku nak pergi tempat lain, where I can find a new environment, where I can find a new me. Eh aku nak pergi Dubai la baru best! Aku ni suka sangat kalau sebut pasal Dubai. Lepas solat aku selalu mintak kt Tuhan, hantar aku pergi jauh-jauh. kenape la aku selalu doa macam tu, kang kalo dapat menangis tak berlagu! Tapi aku memang nak sangat-sangat pergi jauh. Lepas dah dapat apa yang aku cari, baru la boleh balik Malaysia. cehh konon dapatla Dubai tu.

Aku tak nak dah jadi little girl. Little girl tu perangai macam budak-budak, tak mature. I am 23 years old now tapi orang selalu tanya aku 'eh adik dah form brape?'. zzzzz untuk yang tanya aku macam tu. Aku nak jadi big girl. Big girl yang independent, boleh setelkan masalah sendiri tanpa menyusahkan orang lain, big girl yang tahu nak bawa diri and jaga diri sendiri. Please people nasihat la kat aku ni yang suka buat perangai eh tapi tak de la teruk sangat heee, manusia kadang-kadang cepat lupa or memang sengaja buat-buat lupa. Kita tahu benda tu salah tapi kita tetap jugak buat benda tu. Ni la namanya manusia kan? 

Best jugak meluah kt sini. tapi kalau kita luah kat Tuhan lagi bagus, Allah Maha Mendengar. Hari tu aku rasa sangat-sangat stress, tiba-tiba semua masalah datang, and aku tak tau nak solve macam mana. Lepas tu aku nangis, nangis gila-gila nangis. Tak kan aku nak nangis depan orang pulak kan, jatuhlah maruah aku sebagai anak sulung, aku nangis depan Tuhan la, aku bagitau apa masalah aku kt Tuhan, lepas tu aku rasa lega sangat-sangat.

Eh okla aku nak sambung study yaw!!! 


No comments:

Post a Comment